נטפליקס (NETFLX) היא החברה הדומיננטית בענף המדיה על פי דרישה, עם 151 מיליון מנויים משלמים ברחבי העולם. על ידי יצירת תוכניות מקוריות משכנעות כדי לשרת טוב יותר את המנויים שלה, ומעל לכל לשאפשר לאנשים לצרוך תוכן בדרכים שהם מעדיפים, שיבשה נטפליקס את תעשיית הטלוויזיה ואילצה את חברות הכבלים לשנות את אופן הפעולה שלה.
זה בהחלט האיץ את המגמה לחיתוך הכבל. האתר eMarketer מעריך כי מספר משקי הבית האמריקנים שביטלו את שירותי הכבלים שלהם הגיע ל -18.4 מיליון בשנת 2019. זה עדיין משאיר כ -88 מיליון משקי בית אמריקאים שממשיכים לשלם עבור הטלוויזיה בכבלים.
בטווח הארוך, הצלחתה של נטפליקס עשויה להוביל לפירוק הכבלים. כלומר, לקוחות כבלים עשויים להיות למטוש את חברת הכבלים שלהם ולבחור את התוכן שהם רוצים מבלי שהתוכן יוכפה עליהם. אז מה בעצם עושה את נטפליקס לחברה כל כך מצליחה.
נטפליקס מגבילה את התחרות
נטפליקס היא למעשה מחסן של תכנים, כולל סרטים, סרטים תיעודיים וסדרות טלוויזיה, הן קיימות והן משלה. תמורת תשלום חודשי קבוע, המנויים יכולים לצרוך כל תוכנית בכל עת ובכל מכשיר שהם מעדיפים.
כבר בתחילת 2020 היו לנטפליקס שלושה שכבות של מחירי מנוי חודשיים: 8.99 דולר לתוכנית הבסיסית, 12.99 דולר לשירות הפופולרי ביותר שלה באיכות HD ו- 15.99 דולר לתוכנית פרימיום.
בסוף 2019 העריך ניתוח של דוחות צרכנים כי חשבון הכבלים החודשי הממוצע עמד על 156.71 דולר לחודש, נתון שהוא כ 24% מעל התעריפים המפורסמים בנטפליקס.
אז איך Netflix התחיל
נטפליקס התחילה בשנת 1997 כאתר שמאפשר לאנשים לשכור תקליטורי DVD באופן מקוון, להעביר אותם באמצעות הדואר ולהחזיר אותם באותה דרך. מההתחלה היא התמודדה עם הכבלים על זמן המסך של אנשים. אבל התחרות האמיתית שלה באותה תקופה הייתה השכרת הווידיאו.
הסטרימינג מתחיל
זה היה ב -2007 לפני שמהירויות האינטרנט התחילו להתקדם במהירות, והמחשבים האישיים התחזקו מספיק כדי לאפשר לשירותי הסטרימינג להמריא באופן מסחרי. נטפליקס יצאה עם שירות סטרימינג באותה שנה.
לראשונה לקוחות יכולים לצפות בתוכנית טלוויזיה או בסרט על מחשב, מסך טלוויזיה, טאבלט, ואפילו הטלפון הצרכנים כעט יכלו לצפות במה שהם רוצים, מתי הם רוצים, ואיך שהם רוצים את זה, בלי להיות מוגבלים ללוח זמנים.
החידוש האחרון הזה די הרג את עסק השכרת הווידיאו. עד מהרה החלו חברות הכבלים ורשתות הטלוויזיה להציע תוכן לפי דרישה משל עצמן.
המעבר לתוכן מקורי
בשנת 2013, נטפליקס החלה לייצר תוכן מקורי משל עצמה. נטפליקס הציעה למפיקי סדרות חוזים מקדימים ליצירת עונה או שתיים שלמות.
עד מהרה, רבים מהסדרות החדשות המוערכות והמדוברות ביותר יצאו בנטפליקס במקום ברשתות הגדולות כולל "בית הקלפים", "כתום הוא השחור החדש" ו"הכתר ". על ידי יצירת בסיס מעריצים נאמן, התוכן המקורי היווה מקור מפתח להצלחתה של נטפליקס ולהצלחתה.
שיטות הייצור של נטפליקס אילצו את רשתות הטלוויזיה להיות גמישות ואגרסיביות יותר בגיוס ושמירת הכישרונות המובילים.
כעת, נטפליקס מתמודדת עם תחרות קשה מצד אמזון, גוגל ודיסני, בין היתר. זה המחיר ששהם משלמים עבור שבירת התבנית לאופן ייצור הטלוויזיה שאנו צורכים בימינו.
מאמר בחסות פרטנר המציעה שירותי נטפליקס בלחיצת כפתור בשלט. לפרטים נוספים לחצו כאן>>>